نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با مدیران شهرداری درخصوص دسترسی آسان به بیمارستان کودکان حکیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه معاون توسعه دانشگاه در نشست با مدیران شورای شهر تهران و شرکت مترو تهران درباره رفع مشکل حمل و نقل و دسترسی بیمارستان کودکان حکیم گفت و گو کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست دکتر حسین قناعتی رئیس و دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه دانشگاه با مدیران شورای شهر تهران و شرکت مترو تهران دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در بیمارستان کودکان حکیم برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر قناعتی ضمن تشکر از خیر بیمارستان و اقدامات مدیریتی آن گفت: خیر محترم در مدت کوتاه دو سال بیمارستان مجهز و مدرن در منطقه کم برخوردار ساختند که درس مدیریت زمان در آن نهفته است. زمان ارزشمند است و هدر رفت زمان به معنای هدر رفت بیت المال است. ساخت این بیمارستان توانایی ما را نشان داد می توانیم چنین بیمارستان مجهزی را در مدت کوتاه به بهره برداری برسانیم. امیدواریم با تفکر و نگاه درست مدیریتی و اصلاحات مدیریتی کلان کشور، بهره وری را بالا ببریم.    
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بازدید مدیران شهرداری و شرکت مترو از این بیمارستان گفت: امیدواریم مدیران شهرداری و شرکت مترو بتوانند دسترسی مناسبی برای مراجعه کنندگان بیمارستان کودکان حکیم درنظر بگیرند.
در ادامه مطهری، خیر بیمارستان با اشاره به رکورد شکنی در ساخت بیمارستان کودکان حکیم افزود: در شهر تهران ۵ بیمارستان مخصوص کودکان وجود دارد و با توجه به طرح جوانی جمعیت و نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار و جنوبی شهر تهران اهمیت دارد که گامی برای این مناطق برداشته شود و مردم منطقه بتوانند از امکانات استفاده کنند.  
وی گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت منطقه 1۸زیر ۱۲ سال سن دارند و ظرفیت بزرگی از بیماران در این محدوده هستند. دلیل ساخت بیمارستان کودکان حکیم در این منطقه این است که در مناطق جنوبی شهر تهران، بیمارستانی مخصوص کودکان نبود و این مورد برای مسئولان تعهدی به وجود آورد که مردم در مناطق کم‌برخوردار نیز از امکانات استفاده کنند.  
در ادامه نشست مدیران و مهندسان شرکت مترو، گزارشی از طرح های عمرانی نقشه مترو ارائه کردند. همچنین مهندس سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تبریک به مدیران و بانیان بیمارستان گفت: کاری که در بیمارستان کودکان حکیم انجام می شود یک وظیفه انسانی است و بایستی توان بیشتری برای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار ارائه کرد.  
وی با اشاره اهمیت ارائه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان بیمارستان کودکان حکیم افزود: بایستی به سمتی برنامه ریزی و اقدام کنیم که مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی دعوت کنیم. همچنین با توجه به ساخت و سازهای مسکونی و صنعتی در این منطقه و افتتاح بیمارستان کودکان حکیم، شرکت مترو برای راه اندازی ایستگاه مترو به سرعت اقدام کند. همچنین شرکت واحد ملزم به احداث ایستگاه اتوبوس در محل است و باید این نیاز نیز مرتفع شود.

پرستاران، بابرنامه ترین نیروهای نظام اجرایی کشور
پس از نشست، به مناسبت روز پرستار و نوزاد نارس دکتر قناعتی و دکتر رحیم نیا با حضور مسئولان شهرداری و شرکت مترو از بخش NIC بیمارستان کودکان حکیم بازدید کردند.
دکتر قناعتی با اشاره به اهمیت نقش پرستار گفت: پرستارها قوی ترین، بهترین و بابرنامه ترین نیروهای نظام اجرایی کشور هستند. وظیفه شما پرستاران بسیار مهم و حیاتی است. امیدوارم در آینده نزدیک نیازهای بیمارستان مرتفع شود.

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور

تصاویر

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با مدیران شهرداری درخصوص دسترسی آسان به بیمارستان کودکان حکیم