واگذاری تجهیزات، لوازم و قطعات پزشکی و تاسیساتی به به ارزش چندین میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی تهران

بخشی از تجهیزات، لوازم و قطعات دستگاه های پزشکی و تاسیساتی موجود در انبار یاخچی آباد، به ارزش چندین میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به همت همکاران معاونت توسعه، بر اساس اعلام معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، مبنی بر عدم نیاز به بخشی از تجهیزات و قطعات پزشکی و تاسیساتی موجود در انبار یاخچی آباد، تعداد قابل توجهی از این اقلام به ارزش چندین میلیارد تومان به دانشگاه منتقل شد.

این اقلام طی چند روز کاری و در جریان یک فعالیت تیمی منظم، برای استفاده در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه، بسته بندی و در اختیار معاونت توسعه برای اولویت بندی و واگذاری به واحدهای مختلف بر اساس اعلام نیاز قرار گرفت.

همانطور که می دانید تهیه تجهیزات بیمارستانی هزینه های بسیار زیادی را به بیمارستان ها و مراکز درمانی تحمیل می نماید که این هزینه ها گاهی بین یک سوم تا نصف هزینه های یک بیمارستان را شامل می شود.

توضیح اینکه مدیریت کنترل و نگهداشت این تجهیزات و توجه به اصول خرید و نگهداری آنها از تحمیل شدن هزینه های بسیار زیاد تعویض و تعمیرات آنها می کاهد. این در حالی است که از نقش مهم بیمارستان ها در سلامت جامعه باخبر هستیم. لذا باید علم مدیریت تجهیزات پزشکی، به عنوان مهارت به نیروهای مربوطه آموزش داده شود تا از این هدر رفت منابع جلوگیری شود.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

تصاویر

واگذاری تجهیزات، قطعات پزشکی و تاسیساتی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذاری تجهیزات، قطعات پزشکی و تاسیساتی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذاری تجهیزات، قطعات پزشکی و تاسیساتی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذاری تجهیزات، قطعات پزشکی و تاسیساتی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذاری تجهیزات، قطعات پزشکی و تاسیساتی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذاری تجهیزات، قطعات پزشکی و تاسیساتی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذاری تجهیزات، قطعات پزشکی و تاسیساتی به دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *