محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

آغاز به کار مدرسه بهاره بین المللی دانشکده طب ایرانی

دانشکده طب ایرانی در نخستین مدرسه بهاره، میزبان نه دانشجو از آکادمی طب سنتی اروپایی اتریش است.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، در راستای رویکرد معرفی و بین المللی سازی طب ایرانی و بنابر تفاهم نامه همکاری موجود مابین دانشکده طب ایرانی و آکادمی طب اروپایی اتریش، ارنا یانیش مدیر این آکادمی به همراه نه نفر از دانشجویان آکادمی برای برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت طب ايراني در قالب مدرسه بهاره با موضوع طب ایرانی مطابق آموزه های ابن سینا، در دانشکده طب ایرانی حضور پیدا کردند.
مراسم افتتاحیه این مدرسه بهاره، روز شنبه 24 فروردین ماه ۹۸، با حضور دکتر رضایی زاده رییس دانشکده، دکتر زرگران معاون بین الملل، دکتر ‌شیربیگی معاون آموزشی، دکتر رحیمی معاون پژوهشی، دکتر عباسیان معاون تعالی طب سنتی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده، در سالن کنفرانس دفتر ریاست ساختمان احمدیه دانشکده برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر زرگران ضمن خوشامدگویی، پیشینه برگزاری دوره های آموزشی بین المللی در دانشکده طب ایرانی را بیان و ابراز امیدواری کرد که این مدرسه بهاره نیز برای دانشجویان مفید باشد.
وی همچنین از عزم دانشکده در گسترش روابط بین الملل و جذب دانشجو برای دوره های کوتاه مدت و نیز منجر به مدرک خبر داد.
در ادامه دکتر رضایی زاده از برگزاری این مدرسه بهاره ابراز خرسندی و از همکاری های صمیمانه ارنا یانیش قدردانی کرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این همکاری های دوجانبه در تهران و وین، با همین کیفیت ادامه پیدا کند.
ارنا یانیش در ادامه مراسم، ضمن تشکر از همکاری نزدیک و دوستانه دکتر رضایی زاده و ابراز خوشحالی از حضور در دانشکده طب ایرانی، به زبان شیرین فارسی و درچند جمله بیان کرد: ما از آشنایی با دانشکده طب ایرانی و فرهنگ ايرانی بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند.
مدیر آکادمی طب سنتی اروپایی اتریش همچنین بیان کرد که دانشجویان حاضر در این دوره، پزشکان و داروسازانی هستند که به دلیل علاقه به فراگیری طب های مکمل در آکادمی طب سنتی اروپایی وین مشغول به تحصیل هستند.
در ادامه دانشجویان به معرفی خود پرداختند و حوزه های فعالیت و مطالعه خود را بیان کردند.
سپس اعضای هیأت علمی دانشکده خود را معرفی کرده و از مباحثی که در این دوره به دانشجویان تدریس خواهد شد، سخن گفتند.
توضیح اینکه این مدرسه بهاره که صبح شنبه با بازدید از موزه تاریخ علوم پزشکی و یک جلسه آموزشی دو ساعته معرفی اجمالی طب ایرانی آغاز شد، به مدت یک هفته با برگزاری کلاس های آموزشی فشرده، بازدید از سلامتکده های احمدیه و خارک و نیز ساخت دارو در آزمایشگاه داروسازی سنتی در دانشکده طب ایرانی ادامه خواهد داشت و با حضور در کلینیک طب ایرانی انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی پایان خواهد یافت.
خبرنگار: خاطره فهیمی
عکاس: اشکان نورکامی، سارا شکالیو

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی