بازدید نوروزی عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه از بیمارستان‌های بهارلو و ضیائیان

دکتر جلال غفارزاده: مجموعه داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته کاملا نیازهای دارویی بیماران را تامین کند

دکتر جلال غفارزاده، رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه و دکتر محمدرضا قیوم زاده پزشک مقیم ستاد هدایت دانشگاه از داروخانه و بخش‌های مختلف بیمارستان‌های بهارلو و ضیائیان بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه خدمت‌رسانی به بیماران اورژانس، بستری و خدمات دارویی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بازدید هیئت رئیسه از بیمارستان ها؛ داود پناهی مدیر، زهرا قاضی، مترون و مهشید هداوند سوپروایزر از بیمارستان بهارلو و در بیمارستان ضیائیان دکتر محمدسعید طاهری معاون درمان ، وجیهه جعفری مترون و مومنی سوپروایزر تیم بازدید کننده را همراهی کردند.
در پایان این بازدید  دکتر جلال غفارزاده، رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه  در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: توفیق این را داشتیم که در دهمین روز از فروردین 1401 علی رغم تعطیلات نوروزی در دو بیمارستان بسیار پر پذیرش و پرکار بهارلو و ضیائیان در خدمت همکاران و اساتید باشیم.
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه افزود: برای من جالب توجه بود که روزانه نزدیک به 1000 پذیرش‌ در این ایام در یک بیمارستانی مانند ضیائیان انجام می شود، این حجم از پذیرش نشان دهنده‌ی این است که خدمات گسترده‌ای به بیماران این بیمارستان ارائه می شود. 
وی تصریح کرد: بیمارستانهای ضیائیان و بهارلو از این منظر می‌توانند یه الگو مدل باشند با این وصف که خدمات دارویی‌ نیز همپای آن پاسخگوی این حجم از مراجعین نیز هست.
دکتر غفارزاده مجموعه‌ داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران را یک هلدینگ کم نظیر در تامین دارو عنوان کرد و افزود: این مجموعه توانسته کاملا نیازهای بیماران را تامین کند و من از عزیزان پرستار، اطبا و مسئولین بیمارستان به کرات سوال کردم که آیا بیمار برای تامین نیا‌زهای دارویی و لوازم ناچار به مراجعه به بیرون از بیمارستان شده است که در پاسخ حتی یک مورد هم نبود و از بیماران نیز این سوال را پرسیدم؛ آنها نیز تایید کردند که برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان نرفته اند. 
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه با اشاره به کمبودها و مشکلات اقتصادی در حوزه درمان ، دارو و مشکلات مراکز درمانی و بیماران در تامین دارو گفت: خوشبختانه به حمدالله اینجا این مشکل وجود ندارد و من از این حس به مجموعه‌ی دانشگاه تبریک می گویم؛ هم به همکاران ما در حوزه‌ی دارو، نظام دارویی و نظام درمان دانشگاه و هم لجستیک دانشگاه زیرا نظام پشتیبانی زنجیره‌وار، زنجیره‌ تامین دارو و لوازم در دانشگاه علوم پزشکی تهران کاملا یک مدل و الگوی قابل تقدیر و قابل توجه است و ما باید در پی این باشیم که امسال با همکاری دانشکده داروسازی، معاونت درمان و هم معاونت آموزشی یک نظام هماهنگ در حوزه‌های مختلف برای سلامت بتوانیم خدمات دارویی را بیشتر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حداقل وظیفه ما تامین دارو است به این معنا که زنجیره‌ تامین و امن کردن وظیفه‌ی اول است ولی وظیفه‌ی آخر ما نیست، ما باید خدمات دارویی را گسترش دهیم که خوشبختانه در بیمارستان ضیائیان من دیدم که یونی دوز اتفاق می افتد یعنی هر دوزدارویی و پکیج لوازم و داروی مورد نیاز بیمار نه در روز یک بار بلکه هر دوز را همکارانم تامین می‌کنند و به بخش‌ها می‌فرستند .
دکتر غفارزاده افزود: همچنین در بخش‌ها چیزی به نام استوک دارویی به آن معنا وجود ندارد که این حائز اهمیت است یعنی همکاران پرستار ما درگیر مسائل آماده‌سازی دارو و تامین نسخه کردن نیستند و این کار را همکاران داروساز انجام میدهند. 
 رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی و داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه در پایان یادآور شد:امیدواریم که امسال این خدمات دارویی بر بالین بیماران بیشتر شود و همکاران دارویی ما باید دوش به دوش پزشک همچون همکار پرستار در ویزیت و مورنینگ‌ها  حضور داشته باشند و نظرات علمی خود را که می تواند به سلامت و بهبود زودتر بیمار کمک کند ارائه کنند.
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *