نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: مهم است افراد در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند آموزش متناسب با آن مسئولیت را ببینند

در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره‌های کاربردی MBA و DBA بهداشت و سلامت معرفی و گزارش عملکرد اداره املاک و اراضی دانشگاه ارایه شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۱۳ آذر ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارتقا سلامت معنوی و اجتماعی را به عنوان ارکان مهم سلامت ضروری دانست و گفت: یکی از وظایف دانشگاه، آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی است و با انجام پژوهش‌های کاربردی در این زمینه و بازخورد آن برای تصمیم‌گیری‌های کلان، می‌توانیم در راستای رسالت پاسخگویی اجتماعی دانشگاه عمل کنیم.
دکتر قناعتی با تاکید بر توجه به ملاک‌های علمی آموزشی و پژوهشی در ارتقا و جذب هیئت علمی، گفت: باتوجه به جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور، اساتید باید عملکرد متناسب با این جایگاه داشته باشند و در ارتقا و جذب اعضای هیئت علمی به شاخص‌های علمی توجه شود.
رئیس دانشگاه در تکمیل این بخش از سخنان خود با تاکید براینکه در پرداخت‌های کارکنان گشاده دست باشید گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی دانشگاه است و تاجایی که قوانین اجازه می‌دهد در پرداخت‌های آنان گشاده دست باشید.
دکتر قناعتی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های توانمندسازی مدیریتی از تلاش‌های دکتر رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه در  برنامه‌ریزی این دوره‌ها قدردانی کرد و افزود: مهم است افراد در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند آموزش متناسب با آن مسئولیت را ببینند؛ بنابراین نیازهای هریک از معاونت‌ها و مدیریت‌های واحدهای مختلف را بسنجید و متناسب با آن برنامه‌ریزی و دوره‌های آموزشی را تدام دهید.
رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود  با اعلام خبر خوش آغاز گودبرداری ساختمان جدید دانشکده پزشکی گفت: ساخت این پروژه از اولویت‌های دانشگاه است و امیدوارم در این دوره تاجایی که می‌توان، این پروژه را پیش برد.  با ساخت این دانشکده ۴۰ هزار متر به فضای آموزشی دانشکده پزشکی اضافه می‌شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به ادامه پیگیری مسکن کارکنان گفت: چند منطقه را برای این منظور در نظر گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم فرایندها را به گونه‌ای پایه‌گذاری کنیم که در دوره‌های مدیریتی آینده نیز ادامه پیدا کند.

برگزاری دوره های مدیریت سلامت، برای نخستین بار
در ادامه دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های MBA  و DBA گفت: با تاکید رئیس دانشگاه در آموزش حرفه ای مدیران، این دوره برای نخستین بار در دانشگاه برنامه ریزی شد.
دکتر رحیم نیا، آموزش تفکر استراتژیک را یکی از نتایج برگزاری این دوره دانست و گفت: آموزش اصول رفتار سازمانی و تفکر استراتژیک جزو حداقل نتایج برگزاری این دوره خواهد بود و باتوجه به اینکه  بین آموزش اکادمیک و فعالیت در عرصه، فاصله وجود دارد؛ برگزاری دوره های مهارت افزایی می تواند در برداشتن این فاصله موثر باشد.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، در ادامه گزارشی از عملکرد اداره املاک و اراضی دانشگاه را ارایه کرد و گفت: درنظر داریم فرآیندهای شناسایی و ثبت املاک را به گونه ای اصلاح کنیم که مکانیزه و ماندگار شود.
پیش از  دستور
حجت الاسلام و المسلمین میرمجید سیدقریشی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، بخش دیگری  از دعای 27 صحیفه سجادیه را به عنوان یکی از مصدایق دفاع از مردم غزه تشریح کرد.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی