راه اندازی شبکه هوشمند آموزش بهداشت بر روی دامنه TUMS

شبکه هوشمند آموزش بهداشت معاونت بهداشت، ویژه سفیران سلامت بر روی دامنه TUMS راه اندازی شد.

راه اندازی شبکه هوشمند آموزش بهداشت بر روی دامنه TUMS

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: متخصصان آموزش بهداشت معتقدند برای توسعه مناسب سواد سلامت و خودمراقبتی که نهایتا منجر به بهبود وضعیت سلامت و کیفیت زندگی افراد خواهد شد، لازم است هر خانه مانند یک پایگاه سلامت، جایی برای تلاش در برای دستیابی به سلامت تک‌تک اعضای خانواده باشد. بنابراین ضرورت دارد در هر خانه یک نفر از اعضای خانواده، به عنوان «سفیر سلامت» به صورت داوطلبانه مسئولیت یادگیری و سپس انتقال مطالب آموزشی را به اعضای خانواده به عهده گرفته و  فعالانه از سلامت خود و عزیزانش مراقبت کند.
لذا یکی از مسئولیت‌های مهم و اصلی گروه آموزش و ارتقای سلامت، آموزش اصول و روش‌های خودمراقبتی و ابعاد مختلف آن به سفیران سلامت است تا نهایتا سلامتی و بهبود کیفیت زندگی تک‌تک افراد جامعه محقق شود.
وی با اشاره به این که درحال حاضر به همت بهورزان، مراقبان سلامت و کارشناسان شاغل در واحدهای محیطی ارائه خدمات سلامت، بیش از 60 درصد خانواده‌های تحت پوشش دانشگاه، دارای سفیر سلامت هستند گفت: آموزش یکپارچه، نظام‌مند و هماهنگ سفیران سلامت همیشه مهم ترین دغدغه ما بوده و به همین منظور از سال گذشته به طور جدی و با همکاری دکتر فاطمه حاجی علی عسگری سرپرست گروه فناوری اطلاعات، آمار و تحلیل عملکرد معاونت بهداشت، پیگیر راه اندازی سامانه‌ای بودیم که بتواند این هدف را تامین کند. نهایتا تلاش‌ها به ثمر نشست و شبکه هوشمند آموزش بهداشت سفیران سلامت (شهاب) بر روی دامنه سایت دانشگاه راه اندازی شد.
دکتر امینی ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی دکتر علیرضا اولیائی‌منش معاون بهداشت، دکتر سعید تاملی معاون فنی و دکتر قیوم‌زاده معاون اجرایی معاونت بهداشت در روند راه اندازی شبکه شهاب گفت: علاوه بر سفیران سلامت خانواده، دیگر سفیران سلامت شامل دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و داوطلبان سلامت نیز می‌توانند از مطالب آموزشی این سامانه بهره ببرند.
 به عنوان نمونه در حال حاضر بیش از 67 هزار سفیر سلامت دانش آموز در مدارس تحت پوشش دانشگاه داریم که می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی http://shahab.tums.ac.ir در دوره های آموزشی آن شرکت کنند. همچنین شرکت کنندگان پس از گذراندن هر دوره آموزشی که شامل کتابچه، فیلم و اسلایدهای دارای کلام است، می‌توانند در آزمون دوره شرکت کرده و در صورت موفقیت در آزمون، گواهی گذراندن دوره را دریافت کنند.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *