زنگ سال تحصیلی جدید با حضور دستیاران سال اول در بیمارستان سینا به صدا درآمد

کارگاه 2 روزه آشنایی دستیاران سال اول با بیمارستان سینا به همت معاونت آموزشی این مرکز، چهارشنبه و پنجشنبه 12 و 13 آبان 1400 در بیمارستان سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا، دکتر محمدرضا قینی، معاون آموزشی بیمارستان سینا، در کارگاه آشنایی دستیاران سال اول با این مرکز ضمن بیان خیرمقدم به دستیاران سال اول، گفت: برای ما باعث افتخار است که دوره جدیدی از آموزش دستیاری را آغاز می کنیم. دوران دستیاری، دوران بسیار مهم و پرباری از زندگی شما است. ان شاء الله این جلسه برای بیمارستان سینا شروعی برای آموزش های حضوری بیشتر با رعایت دستور العمل های بهداشتی خواهد بود.
در ادامه دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا بیان داشت: حضور شما عزیزان به بیمارستان سینا را که از این به بعد منزل دوم شما تلقی می شود تبریک عرض می کنم. فعالیت در بیمارستان سینا با قدمتی بیش از 150 سال  و اینکه در اخلاف بزرگان جامعه پزشکی این کشور قرار می گیرید افتخاری محسوب می شود و برای ما نیز باعث افتخار است که شما را در این سیستم می بینیم. در سیستمی که در عین اینکه از کار سنگین و زیاد برخوردار است و یک نوع سربازی علمی محسوب می شود، ولی در یک محیط شاد و با رعایت اخلاق و حرمت ها به اجرا در می آید. رعایت حرمت ها در کنار انجام کار دقیق و منظم از اصول مورد تاکید هیئت رئیسه بیمارستان سینا است و هیچ دستیاری نباید مورد بی حرمتی قرار بگیرد. بیمارستان سینا افتخار این را دارد که کمیته سلامت روان را پایه گذاری کرده است با این دیدگاه که فشار های سلامتی و کاری که به گروه اینترن ها و دستیاران وارد می شود را مورد بررسی قرار دهد تا اگر دستیاران تحت فشار زیادی قرار می گیرند از آنان حمایت شود.
به هیچ وجه دوران دستیاری را نباید یک دوران توام با استرس و اضطراب در نظر گرفت بلکه باید یک دوران بسیار شاد و با خاطره های شیرین در زندگی دانست. باید در نظر داشته باشید که با هر نوع تفکر و انگیزه ای که وارد این سیستم شده اید وارد یک مکان مقدس شده اید زیرا نهایت تلاش و انگیزه ما به عنوان پزشک، خدمت به مردم است و خدمت رسانی به دیگران بزرگترین ثواب در نزد خداوند است و پزشکی شغل بسیار مقدسی است.
رئیس بیمارستان سینا در ادامه به بیان تاریخچه بیمارستان، معرفی اعضای هیئت رئیسه و خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی این مرکز پرداخت.
در این کارگاه 2 روزه استادان گروه های مختلف بیمارستان به بیان و ارائه نکات مهمی پرداختند که دستیاران در طول دروان دستیاری خود با آن مواجه خواهند شد.

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *