پیگیری مسائل حوزه دانشجویی دانشگاه با حضور معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران: دانشجویان سرمایه اجتماعی غیرقابل‌جایگزین در کشور هستند

با حضور سرپرست دانشگاه و معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسائل و مشکلات حوزه دانشجویی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و طرح‌هایی برای حل هر چه سریع‌تر مشکلات این حوزه برنامه‌ریزی شد.

پیگیری مسائل حوزه دانشجویی دانشگاه با حضور معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پی بازدید دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، صبح روز یکشنبه 9 آبان 1400 دکتر عباس شیراوژن معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با همراهی دکتر حمیدرضا اشراقی مدیرکل دانشجویی معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت و مهندس بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در دیدار با دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر محمدحسین صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، ضمن بررسی موارد و مسائل مطرح‌شده در بازدید وزیر، در جریان برنامه‌های دانشگاه برای حوزه دانشجویی قرار گرفتند.

در این دیدار دکتر قناعتی با تأکید بر جایگاه ویژه دانشجویان در توسعه کشور گفت: جایگاه دانشجویان به‌عنوان سرمایه اجتماعی غیرقابل‌جایگزین در کشور، همواره مورد تأکید ما بوده است و حل مسائل و مشکلات آنان در اولویت کارهای ما قرار دارد.

وی افزود: از زمان تصدی مسئولیت دانشگاه، چندین جلسه با نمایندگان دانشجویان و دستیاران و مسئولان تشکل‌های دانشجویی برگزار کردیم و حل مسائل و مشکلات آنان در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

در ابتدای این جلسه نیز، دکتر صادقیان با اشاره به موارد مطرح‌شده در بازدید وزیر بهداشت، به ارائه برنامه عملیاتی دانشگاه در حوزه تأمین، توسعه و بهسازی خوابگاه‌های دانشگاه پرداخت و گفت: معضلات و مسائل خوابگاه‌ها احصا شده و برای حل این مشکلات در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت برنامه عملیاتی تهیه شده است که در اسرع وقت و با تأمین بودجه لازم، این اقدامات اجرایی خواهد شد.

در ادامه جلسه دکتر شیراوژن ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای حمایت از دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه تجهیز و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی گفت: حضور وزیر بهداشت در خوابگاه و پیگیری مشکلات این حوزه، نشانگر اولویت مسائل رفاهی و معیشتی دانشجویان است.

در بخش بعدی جلسه مهندس رحیمی اقدامات معاونت دانشجویی فرهنگی در خصوص مشکلات دستیاران را برشمرد و گفت: بیمه خدمات درمانی، اعطای تسهیلات 15 میلیون تومانی به‌صورت سالانه -که در حال برنامه‌ریزی برای افزایش این مبلغ هستیم- به دستیاران و رایزنی برای تبدیل کمک‌هزینه دستیاری به حقوق برای دستیاران، از اقدامات انجام‌شده در حوزه دستیاران دانشگاه‌هاست.

در پایان این جلسه مقرر شد گروهی متشکل از نمایندگان دانشگاه و معاونت دانشجویی وزارت متبوع، ضمن اقدام برای رفع مشکلات فوری خوابگاه‌های دانشگاه، بر روند تکمیل پروژه‌های خوابگاهی دانشگاه نظارت کنند.

میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی

تصاویر

پیگیری مسائل حوزه دانشجویی دانشگاه با حضور معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *