• تاریخ انتشار : 1402/04/25 - 14:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 120
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

نشست ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی تهران با اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده داروسازی

دکتر خسروانی گفت: "دانشجویان شاهد و ایثارگر فرزندان شجاع‌ترین، باغیرت‌ترین و وارسته‌ترین مردان تاریخ سرزمین مقدس ایران هستند که با ایثار جان خود و به بهای محروم‌کردن فرزندان خود از سرپرستی پدر، محیطی ایمن برای تحصیل همه فرزندان ایران عزیز فراهم آوردند ."

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر، سه شنبه 20تیرماه 1402 اولین جلسه شورای تخصصی اساتید محترم مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده داروسازی با تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد در این نشست که در سالن جلسات ستاد شاهد و ایثارگر  تشکیل شد. دکتر خسروانی مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه، دکتر توفیقی معاون آموزش عمومی دانشکده داروسازی، دکترعبداللهی، دکتر اکرمی، دکتر خوبی، دکتر نیک‌فر، برازنده تهرانی، نوروزی و جوکار از اعضای  هئیت علمی دانشکده داروسازی  و حسینی کارشناس ستاد شاهد حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر خسروانی ضمن تشکر از حضور معاون آموزشی و اساتید، برنامه ستاد شاهد را تحت عنوان طرح پرورش علمی و نخبگی دانشجویان شاهد و ایثارگر معرفی کرد. سپس گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در مورد ارتقاء وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد در مقایسه با دانشجویان غیر شاهد ارائه کرد. در این گزارش آمار دانشجویان به‌صورت کلی و به تفکیک دانشکده‌ها شاهد و غیرشاهد، همچنین از نظر معدل کل دانشجویان شاهد و غیرشاهد به تفکیک جنسیت و وضعیت تأهل مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در خصوص تفاوت دانشجویان از نظر مسائل و مشکلات محیط خانواده و نیاز به توجه بیشتر به این دسته از دانشجویان نکاتی مطرح شد. وی در توضیح همین مورد افزود: زمانی که ناموس وطن در خطر جدی قرار داشت بخش گسترده‌ای از خاک وطن توسط دشمن اشغال شده بود، پدرانی بسیار شجاع و غیور و غیرتمند چه در خط مقدم و چه در پشت‌جبهه جان خود را فدا کردند، اسیر و یا جانباز شدند واجازه ندادند ناموس وطن به دست دشمن بیفتد. آنان با ایثارگری وطن را نجات دادند؛ ولی خانواده و فرزندان خود را تنها و بدون سرپرست گذاشتند. پدرانی هم بودند که نه در خط مقدم و نه در پشت‌جبهه دغدغه‌ای جز سرپرستی خانواده خود نداشتند و فرزندانشان را در شرایط مطلوب بزرگ کردند و وارد دانشگاه کردند.

دکتر خسروانی ادامه داد: در حقیقت پدران گروه اول  هم جان خود و هم نعمت سرپرستی از فرزند را فدای ناموس وطن کردند تا فرزندان گروه دوم بتوانند در امنیت کامل وارد دانشگاه‌ها شوند. حال سؤال اینجاست چه کسی از سهمیه دیگری برای ورود دانشگاه  استفاده کرده است، فرزندان گروه اول یا فرزندان گروه دوم؟ کاش ما می‌توانستیم حتی ذره‌ای از محرومیت و آسیبی را که در جنگ به فرزندان گروه اول وارد شد جبران کنیم و تا این حد شرمنده دانشجویان شاهد و ایثارگر نباشیم. وی خطاب به فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: درود بر پدران شما که شجاع‌ترین، باعزت‌ترین و باایمان‌ترین مردان تاریخ این سرزمین هستند.

 وی افزود: تمام دولت‌ها و کشورها از نظر اخلاقی، عقلانی خود را موظف به جبران رنج‌ها و محرومیت‌های  خانواده‌های آسیب‌دیدگان جنگ در کشور خود می‌دانند؛ ولی ما نه‌تنها نتوانستیم خدمت شایسته‌ای به این عزیزان نماییم؛ بلکه در بعضی از موارد بر رنج‌ آنان هم اضافه کردیم.

دکتر خسروانی همچنین از برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی متمرکز برکار و برنامه، مطالبی را عنوان کرد و از پس‌خوراند دانشجویان ابراز رضایت کرد.

در بخش دوم نشست دکتر خسروانی پیرامون نقش مهم اساتید مشاور و شرح وظایف صحبت شد: اجرای دقیق طرح استاد مشاور و تحقق جامع آن را راهبردی مؤثر در بهبود و ارتقای علمی و فرهنگی دانشجویان دانست.

وی ضمن شرح نمودار تهیه شده گفت: تعداد دانشجویان با معدل زیر ۱۳ در دانشجویان غیر شاهد به‌مراتب بیشتر از دانشجویان شاهد است؛  ولی از نظر نسبت، درصد دانشجویان شاهد بیشتر است. وظیفه دانشگاه این است با راهکارهایی همه دانشجویان با معدل زیر ۱۳ را شناسایی نماید و با استفاده از طرح استاد مشاور و همچنین با  کمک‌گرفتن از دانشجویان ممتاز این عزیزان را راهنمایی و یاری نماید.

دکتر خسروانی از مسئول آموزشی و اساتید مشاور درخواست کرد تا استفاده از تسهیلات آموزشی منوط به  ملاقات دانشجویان با استاد  مشاور و تأیید استاد باشد.

در ادامه جلسه اعضای محترم هیئت‌علمی دانشکده داروسازی نظرات و پیشنهادات کاربردی و اثرگذار خود را بیان کردند. دکتر توفیقی ضمن ابراز علاقه به استفاده از راهبردهای ارتقای سطح علمی دانشجویان به نظارت بیشتر اساتید مشاور و لزوم  مراجعه دانشجویان به ایشان صحبت کرد، از جمله اینکه انتخاب واحد در سیپاد با تأیید استاد مشاور امکان‌پذیر باشد اساتید مشاور شرکت‌کننده در جلسه نیز ضمن اعلام موافقت با خواستار پیگیری از سوی دکتر خسروانی و خانم دکتر توفیقی شدند.

دکتر برازنده در خصوص دانشجویان  انتقالی از سایر دانشگاه‌ها مطالبی بیان کرد و خواستار آن شد تا قبل و انتقالات بادقت بیشتری انجام شود تا بر روند تحصیلی و علمی دانشجویان اثر منفی نگذارد. دکتر نیک‌فر برگزاری اردوهای دانشجویی مشترک با شاهد و غیرشاهد را پیشنهاد داد و همچنین توصیه کرد از پتانسیل دانشجویان غیر شاهد برجسته با معدل بالا نیز استفاده شود.

در ادامه جلسه دکتر عبداللهی  ضمن تشکر از برگزاری جلسه ابراز خشنودی کرد و گفت: خدمت به این قشر از دانشجویان از افتخارات من و سایر همکاران است و به این گروه از دانشجویان باید بیشترین توجه را داشت چرا که این دانشجویان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند. وی همچنین در مورد نقش استاد دانشگاه به‌ویژه اساتید مشاور به‌عنوان Role model  گفت: استاد مشاور باید منتور و الگوی انسانیت باشد.

در ادامه سایر اساتید حاضر در این نشست ضمن بیان توصیه‌های مؤثر خود خواستار برگزاری جلسات علمی -فرهنگی و  فردی یا گروهی با دانشجویان  شدند.

  • گروه خبری : مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
  • کد خبر : 240092
حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *