برگزاری کلاس آموزشی تغذیه سالم و پیشگیری از چاقی در کودکان

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کلاس آموزشی تغذیه سالم و پیشگیری از چاقی در کودکان خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، آرزو چراغی، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه این مرکز گفت: مهسا توکل، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت امام حسن (ع) کلاس آموزشی نان کامل را برای مراجعان سرای محله خانی‌آباد شمالی برگزار و در خصوص نان سالم و کامل، تأثیر آن بر سلامت بدن، کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تأمین نیاز بدن به فیبر، ویتامین‌ها و تأثیر مثبت بر کنترل قند، فشارخون و چاقی صحبت کرد.
وی در ادامه افزود: کوثر خان بابائی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت اکبرآباد کلاس آموزشی تغذیه سالم در کودکان را برای والدین و دانش آموزان کتابخانه هفت‌چنار برگزار کرد. وی در این جلسه، در خصوص گروه‌های غذایی موردنیاز کودکان، ضرورت جایگزین کردن تنقلات سالم با مواد غذایی بی‌ارزش، توجه به پایش رشد کودکان برای پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی، آموزش‌های لازم را ارائه داد.
همچنین سحر خاکسار، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت جوادیه، کلاس آموزشی تغذیه در پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی کودکان را برگزار و بر مصرف غذاهای پرپروتئین در وعده صبحانه، محدودیت مصرف تنقلات و نوشابه، حذف نمک سفره، استفاده از نمک یددار تصفیه‌شده، مصرف روزانه شیر و لبنیات کم‌چرب برای افزایش رشد قدی، عدم مصرف قند و شکر با چای توصیه کرد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر