نشست تخصصی هوش مصنوعی در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر ترابی: باید به قطب رسانه ای در حوزه های برتری علمی تبدیل شویم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست تخصصی هوش مصنوعی با کارشناسان سینا رسانه گفت: باید به قطب رسانه ای در حوزه های برتری علمی تبدیل شویم.

 به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در  نشست تخصصی هوش مصنوعی با کارشناسان سینا رسانه دوشنبه 19 شهریور 1403 با اشاره به تغییرات اخیر در مدل رتبه‌بندی وبومتریک، از جمله اضافه شدن بخش خوداظهاری، اهمیت استفاده از سیستم‌های به‌روز و یکپارچه برای معرفی دقیق دستاوردهای دانشگاه را یادآور شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در این خصوص گفت: تغییرات در مدل‌های ارزیابی، ضرورت استفاده از ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی را دوچندان کرده است. با استفاده از این ابزارها می‌توانیم به صورت دقیق و جامع، دستاوردهای دانشگاه را به جهان معرفی کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی پلتفرم جدیدی با تمرکز بر کتابخانه تخصصی هوش مصنوعی «گیت‌هاب» خبر داد. این پلتفرم امکان بارگذاری و ثبت نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا را برای همه اعضای هیئت علمی فراهم می‌کند.

دکتر ترابی در این خصوص اظهار داشت: این پلتفرم به عنوان یک ابزار قدرتمند، به ما کمک می‌کند تا محتوای علمی خود را با سرعت و کیفیت بالاتر تولید کنیم و در رقابت‌های علمی جهانی موفق‌تر باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه بر اهمیت افزایش دیده‌شدگی دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: استفاده از پلتفرم‌هایی مانند توییتر (X) و ابزارهایی مانند گوگل ترند، می‌تواند به ما کمک کند تا محتوای خود را به مخاطبان هدف برسانیم و از بازخورد آن‌ها برای بهبود محتوای آینده استفاده کنیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک دستیار قدرتمند در تولید محتوا عمل کند، بر لزوم ارزیابی مستمر عملکرد و سنجش میزان دیده شدن محتواها تاکید کرد و گفت: با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و سنجش دقیق نتایج، می‌توانیم به طور مداوم کیفیت محتوای خود را بهبود بخشیم و در نهایت به جایگاه مطلوب در عرصه بین‌المللی دست یابیم.

زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر