برگزاری جلسه آموزشی با محوربت تغذیه سالم برای جمعی از خواهران بسیجی شهر چهاردانگه

کارشناس تغذیه مرکز سلامت جامع شهری چهاردانگه از برگزاری جلسه آموزشی با موضوع تغذیه سالم در دوران سالمندی برای خواهران بسیجی به مناسبت هفته بسیج تغذیه گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، شهرزاد پیرشاه ،کارشناس تغذیه مرکز سلامت جامع شهری چهاردانگه در ارتباط با این جلسه آموزشی که پنجشنبه 6 بهمن 1401 به مناسبت هفته بسیج تغذیه برای 30 خواهر بسیجی مراجعه کننده به مسجد جامع چهاردانگه برگزار شد گفت: غذا و تغذیه نقش اساسی در تامین نیاز های بدن دارد و به طور قابل توجهی به کیفیت زندگی  در همه دوران ها به ویژه دوره سالمندی کمک می کند. با افزایش سن در افراد نقش حیاتی تغذیه در بازتوانی و ارتقای کیفیت زندگی پررنگ تر می شود . برخی به اشتباه فکر می کنند که نیازهای تغذیه ای سالمندان کم تر از افراد غیر سالمند است در حالی که درباره همه مواد مغذی چنین نیست. به عنوان مثال میزان نیاز به پروتئین ،کلسیم و ویتامین D در سالمندان بیشتر است .
وی در ادامه افزود: نیازهای تغذیه ای افراد سالمند بر حسب اندازه بدن،میزان فعالیت ،جنس و وجود و یا عدم وجود بیماری متفاوت است و در شرایطی مانند بروز برخی بیماری ها ،عفونت ها ،زخم ها و دوران نقاهت پس از بیماری،نیازهای تغذیه ای می تواند افزایش یابد.
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *