• تاریخ انتشار : 1403/07/15 - 15:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با راهبران وب سایت مراکز تحقیقاتی دانشگاه

حضور فعال در فضای مجازی، کلید ارتقای شهرت جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و افزایش نفوذ علمی

در نشست اخیر با راهبران وب‌سایت‌های مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، از اهمیت راهبردی و حیاتی حضور پررنگ در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی سخن گفت و افزود: فضای مجازی نه تنها ابزاری برای معرفی دانشگاه، بلکه کلید افزایش شهرت و نفوذ علمی در سطح جهانی است.

 
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست که روز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر نقش مؤثر وب‌سایت‌های دانشگاهی در ارتقای رتبه جهانی دانشگاه‌ها، از توسعه وب‌سایت‌های دانشگاهی به زبان‌های انگلیسی و عربی به‌عنوان گامی اساسی برای گسترش حضور بین‌المللی دانشگاه یاد کرد.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از امتیاز رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به دیده‌شدگی آن‌ها وابسته است، بیان کرد: "وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی فرصتی بی‌نظیر برای افزایش شهرت علمی دانشگاه است.
 او همچنین افزود: حضور فعال اعضای هیئت علمی در پلتفرم‌هایی مانند X (توییتر) و لینکدین، به گسترش نفوذ علمی و ارتباطات با جامعه علمی جهانی منجر می‌شود.
 
شبکه‌های اجتماعی؛ پلی به‌سوی تعاملات جهانی
دکتر ترابی بر ضرورت ایجاد پروفایل‌های حرفه‌ای برای اعضای هیئت علمی و تولید محتوای علمی تأکید کرد. 
وی بیان داشت: "فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین، به شناخت جهانی دستاوردهای علمی کمک می‌کند و امکان تعامل مستقیم با سایر دانشمندان و مراکز تحقیقاتی را فراهم می‌سازد.
او همچنین به اهمیت معرفی مقالات اساتید در وب‌سایت‌های دانشگاهی اشاره کرد و این حرکت را کلید گسترش تحقیقات و دستاوردهای علمی در میان جامعه علمی و عمومی دانست.
 
توسعه ارتباطات منطقه‌ای و فراتر از مرزها
مدیر روابط عمومی دانشگاه با تأکید بر توسعه وب‌سایت به زبان عربی، این اقدام را فرصتی ارزشمند برای تقویت همکاری‌های علمی منطقه‌ای معرفی کرد. 
او گفت: "این گام می‌تواند در جذب دانشجویان، پژوهشگران و حتی بیماران علاقه‌مند به خدمات علمی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقشی محوری داشته باشد.
 
نمایش قدرت علمی در ویترینی جهانی
دکتر ترابی با تأکید بر تولید محتوای باکیفیت و به‌روز برای وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، از راهبران وب‌سایت‌های مراکز تحقیقاتی خواست تا از این فرصت برای افزایش نفوذ علمی دانشگاه بهره‌برداری کنند. 
او اظهار داشت: "وب‌سایت دانشگاه باید به ویترینی جذاب و کارآمد تبدیل شود که دستاوردهای علمی و تحقیقاتی را به بهترین شکل به نمایش بگذارد و شهرت علمی دانشگاه را در سطح جهانی ارتقا دهد."
 
پیش به سوی آینده‌ای روشن‌تر
در پایان این نشست، دکتر ترابی مجدداً تأکید کرد: "شبکه‌های اجتماعی، بستری بی‌بدیل برای تعاملات علمی جهانی هستند. از این فرصت‌ها استفاده کنید و دانشگاه علوم پزشکی تهران را به نقطه‌ای درخشان‌تر در نقشه علمی جهان تبدیل کنید.
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 279925
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر