دیدار مدیر دفتر ایثارگران با دکتر محمدرضا شمس اردکانی ایثارگر و رزمنده هشت سال دفاع مقدس

دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر ایثارگران و دکتر ابوالفضل علیاری با دکتر محمدرضا شمس اردکانی ایثارگر و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی دیدار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، یکشنبه هفتم آبان ۱۴۰۲ دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران به همراه دکتر ابوالفضل علیاری با دکتر محمدرضا شمس اردکانی ایثارگر و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی دیدار کردند.
در این دیدار دکتر مقیمی ضمن تأکید بر پاسداشت ازخودگذشتگی ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس از خدمات ارزشمند دکتر شمس در عرصه علم، فرهنگ و تمدن اسلامی تقدیر کرد و گفت: حفظ روحیه ایثارگری و ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین تکالیف ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس است و عمل به این تکلیف باعث نتایج درخشانی است که امروز می‌بینیم کشور عزیزمان در اوج درخشش است و در منظر جهانیان جلوه کرده است.
سپس دکتر شمس اردکانی  ضمن تشکر از دکتر مقیمی و همکاران در دفتر ایثارگران در جهت حفظ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت به تاریخچه فرهنگ و تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: فرهنگ و تمدن ایرانی از دوران کهن ریشه دارد و پس از پذیرش اسلام فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی هویت جامع و کامل‌تری یافت. در میان همه ادیان دین اسلام فرهنگ و تمدن را به بشریت به ارمغان آورد. آیات قرآن، احادیث و روایاتی که از سیره نبی اکرم (ص) در مورد شیوه زندگی‌کردن، رعایت نظافت، رعایت اخلاق و آداب معاشرت، صله‌رحم و... نماد فرهنگ غنی اسلامی است و پایه‌گذاری حکومت اسلامی پس از مهاجرت به شهر مدینه تمدن اسلامی را به منصه ظهور رساند. از پذیرش اسلام در ایران تا قیام حضرت امام خمینی (ره) علی‌رغم حکومت‌های مختلف در کشور مردم ایران با باورها و عقاید خود پابرجا ماندند و پس از قیام سال ۴۲ به رهبری امام در مسیر انقلاب تا پیروزی جمهوری اسلامی حرکت کردند. درحقیقت قیام حضرت امام دریچه‌ای رو به آزادی همه مظلومین جهان گشود. انقلاب اسلامی و استقامت مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی و  مقاومت در برابر هجمه‌ها و تحریم‌های همه‌جانبه از سوی کشورهای سلطه‌گر به همه مظلومین و آزادی‌خواهان ثابت کرد با ایدئولوژی فرهنگ و تمدن اسلامی می‌توان در مقابل ظلم مقاومت کرد و بر آن پیروز شد.
دکتر شمس با ذکر خاطراتی از شجاعت‌ها و جان‌نثاری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد که خود را ایثارگر نمی‌داند. وی از رزمنده تیربارچی گفت که علی‌رغم اینکه ترکشی به قفسه سینه‌ و ریه‌اش اصابت کرده بود و جانی در بدن نداشت با دستی قفسه سینه‌اش را نگه داشته بود و با دستی دیگر تیربار را رها نمی‌کرد.
در پایان این دیدار دکتر مقیمی مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران از دکتر شمس دعوت کرد تا در کارگروه ایثار و شهادت دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور پیدا کند و در ارتقای فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت دفتر ایثارگران را یاری نماید که این دعوت مورد پذیرش دکتر شمس قرار گرفت.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *