پیام رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت روز جهانی غذا

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی غذا؛ یکی از اهداف کلی سلامت را تامین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه احاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی بیان کرد.

پیام رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت روز جهانی غذا  میترا ذبیحی اخته چی,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، متن پیام میترا ذبیحی رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به مناسبت روز جهانی غذا به شرح ذیل است:
 امنیت غذایی زیربنای امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور است.
24 مهر برابر با 16 اکتبر؛ روز جهانی غذا نام گذاری شده و سازمان جهانی غذا در سال 2022 شعار این روز را «غذا برای همه‌، هیچ کس نباید فراموش شود» نام گذاری کرده است.
تامین امنیت غذایی یک مسئله جهانی است. بیماری همه گیر کووید 19، تغییر اقلیم، کمبود آب، افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی، تنش‌های بین المللی از جمله عوامل تاثیر گذار بر امنیت غذایی هستند.
یکی از اهداف کلی سلامت، تامین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه احاد مردم از سبد غذایی سالم‌، مطلوب و کافی است. در این راستا امنیت تغذیه موضوعی حائز اهمیت بوده و بر تامین و استفاده صحیح مواد غذایی در راستای ارتقای سلامت تاکید دارد.
فراهمی غذا، دسترسی به غذا، مصرف و سلامت غذا و ثبات و پایداری از ارکان اصلی امنیت غذایی هستند.
به این امید که همه مردم به غذای کافی، سالم، مغذی و حلال دسترس فیزیکی و اقتصادی داشته باشند و یک زندگی سالم و فعال را تجربه کنند.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *