نشست صمیمی رئیس بیمارستان فارابی با کارشناسان تجهیزات پزشکی

دکتر مهدی خداپرست: در زمینه نگهداری و به روزرسانی تجهیزات پزشکی باید افق دید خود را تغییر دهیم

نوآوری در زمینه نگهداری و به روزرسانی تجهیزات پزشکی موضوع اصلی نشست رئیس بیمارستان فارابی با کارشناسان تجهیزات پزشکی این مرکز بود.

نشست صمیمی رئیس بیمارستان فارابی با کارشناسان تجهیزات پزشکی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست صمیمی دکتر مهدی خداپرست با کارشناسان تجهیزات پزشکی این بیمارستان با حضور دکتر حمید ریاضی، معاون درمان و سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی ظهر چهارشنبه 8 دی 1400 برگزار شد.
دکتر خداپرست با ابراز خشنودی از برگزاری این نشست گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسه ها و هم فکری با کارشناسان تجهیزات پزشکی بیمارستان بتوانیم هرچه سریعتر مشکلات موجود در این زمینه را رفع کنیم. وی همچنین بیمارستان فارابی را از نظر به کارگیری تجهیزات پزشکی در سطح بالایی از فناوری دانست و افزود: به همین دلیل از شما کارشناسان این حوزه توقع داریم که برای حفظ و افزایش این سطح، از تمام امکانات و دانش خود و سایر همکاران فنی و مهندسی در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت های دانش بنیان استفاده کنید. اعتقاد من این است که باید به دنبال یادگیری و افزایش توانایی های خود باشید و پیش از ایجاد مشکل در دستگاه ها و تجهیزات پزشکی موجود در بیمارستان نسبت به تجهیز و به روز رسانی آن اقدام کنید.
رئیس بیمارستان فارابی خواستار به کارگیری نوآوری در زمینه تعمیر و نگهداری از تجهیزات این بیمارستان شد و تصریح کرد: در زمینه نگهداری و به روز رسانی تجهیزات پزشکی باید افق دید خود را تغییر دهیم. در شرایطی که ورود قطعات و دستگاه های پزشکی به کشور هزینه بر است کارشناسان تجهیزات پزشکی می توانند از طریق مهندسی معکوس بسیاری از نیازها در این زمینه را برطرف کنند. مطمئن باشید همه مسئولان از جمله بنده، معاون درمان و مدیر بیمارستان نیز از شما حمایت خواهیم کرد.
در ادامه دکتر ریاضی به بیان برخی مشکلات و نیازهای مرتبط با تجهیزات پزشکی در اتاق های عمل پرداخت و اظهار داشت: گاه باید برای تامین و تعمیر قطعات و دستگاه های موجود در اتاق های عمل هزینه زیادی پرداخت شود. در واقع یکی از مشکلات ما همین افزایش هزینه هاست. اگر بتوانیم از فرایند مهندسی معکوس استفاده کرده و با شرکت های دانش بنیان داخلی همکاری کنیم می توانیم با هزینه ای به مراتب کمتر نسبت به تامین قطعات و تجهیزات پزشکی اقدام کنیم. زیرا در شرایط تحریم مجموعه ای موفق تر است که بتواند بیشتر از ذهنش استفاده کرده و نوآوری بیشتری داشته باشد.
نیازهای روزانه بخش ها و واحدها به خدمات واحد تجهیزات پزشکی، چک لیست های معاونت درمان در زمینه تجهیزات پزشکی و نقش کارشناسان تجهیزات پزشکی در نگهداری و کاربری دستگاه های بخش لیزیک بیمارستان نیز نکاتی بود که مدیر بیمارستان فارابی به ان ها اشاره کرد. در پایان کارشناسان تجهیزات پزشکی این مرکز نیز نظرات و پیشنهادات خود را با رئیس و مسئولان بیمارستان در میان گذاشتند.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

دکتر مهدی خداپرست، رئیس بیمارستان فارابی دکتر حمید ریاضی، معاون درمان بیمارستان فارابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *