نشست هیئت رئیسه دانشگاه

دکتر قناعتی: تلاشمان برای افزایش رفاه سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران ا‌دامه دارد

در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، برنامه‌های جدید معاونت غذا و دارو بررسی شد.

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۵ شهریور ۱۴۰۲، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تبریک روز پزشک، داروساز و کارمند گفت: امیدوارم با جدیت و تلاش همکاران برنامه‌های دانشگاه را پیش ببریم.
دکتر قناعتی گفت: از همکاران خواستم آمار خروج سرمایه‌های انسانی را  جمع‌آوری کنند زیرا خروج یک نفر هم برای دانشگاه خسران است.
رئیس دانشگاه، در تکمیل این بخش از سخنان خود با تاکید دوباره بر‌ مدیریت و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده و تحلیل آماری گفت: مدیریت به‌جای اینکه مبتنی بر شنیده‌ها باشد باید براساس داده صورت گیرد. درحال حاضر داده‌های بسیاری در دانشگاه وجود دارد که باید یکپارچه شود و کارگروهی تشکیل و نرم افزاری به منظور  گزارش‌دهی، تحلیل، نظارت و آینده‌نگری مبتنی بر داده‌ها، طراحی شود.
دکتر قناعتی بر ارتقای تجهیزات حوزه IT و برگزاری جلسات منظم در این زمینه تاکید کرد و گفت: کتاب راهنمای مدیریت دانشگاه را تدوین و در آن وظایف و حدود قانونی هریک از مسئولان دانشگاه را تبیین کنید. همچنین دوره‌ای را طراحی کنید که افراد پیش از پذیرش مسئولیت در این دوره‌ها شرکت کنند.
 رئیس دانشگاه با بیان اینکه تلاشمان برای افزایش رفاه سرمایه انسانی ا‌دامه دارد افزود: برای افزایش دریافتی پرستاران تلاش بسیاری شده است. از پرستاران عزیز می‌خواهم‌ برای جا افتادن این فرایند که ممکن است در ابتدا مشکلاتی داشته باشد؛ با ما همراهی کنند و ناخواسته حرکتی نکنند که موجب تضعیف خدمت رسانی در دانشگاه شود البته پرستاران دانشگاه بسیار همراه و آگاه نسبت به مسائل هستند.
رئیس دانشگاه، با اشاره به شرکت خود و دو تن از معاونان دانشگاه در  جلسه وزرای امور خارجه، علوم، بهداشت و صمت به منظور تبادل تجربیات عرصه بین المللی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بین دانشگاه‌های وزارت بهداشت و علوم در عرصه بین‌المللی، افتخارآفرین است و انتقال تجربه دانشگاه در این زمینه فرصت خوبی برای ماست.
دکتر قناعتی پس از شنیدن گزارش حوزه غذا و داروی دانشگاه تاکید کرد: نظارت‌ بر محصولات سلامت محور را افزایش دهید تا محصول سالمی به دست مردم برسد هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید به نفع نظام سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم است.

توسعه فعالیت ها و برنامه های معاونت غذا و دارو
در ادامه دکتر سیداسمعیل سادات ابراهیمی سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه، با معرفی فعالیت ها و برنامه های معاونت غذا و دارو گفت: معاونت غذا و دارو در سال 1385 از سطح مدیریت به معاونت ارتقا یافت و در حال حاضر با 4 مدیریت و 2 اداره مصوب برنامه های این حوزه را پیگیری می کند.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه با اشاره به گستره نظارت های این معاونت در دانشگاه گفت: مدیریت و نظارت بر امور دارویی، تجهیزات پزشکی، فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل و همچنین مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و... برعهده این معاونت است و برای نظارت بهتر بر این امور برنامه هایی متعددی را پیش بینی کرده ایم.
وی افزایش سهم حمایت از تولید و بهبود خدمات در دستیابی عادلانه مردم به محصولات سلامت محور، دستیابی به توسعه علوم و فناوری های نوین متناسب با اولویت ها کشور، استفاده از ظرفیت های نوین الکترونیک به منظور تقویت وظایف نظارتی و خدمت رسانی، افزایش بهره وری از منابع اطلاعاتی موجود  و ارتقا سطح فرهنگی جامعه را از جمله راهبردهای کلان این معاونت دانست و افزود: برای هریک از این راهبردها، برنامه ها و فعالیت هایی متناسب با اهداف کلان دانشگاه در نظر گرفته ایم.
دکتر سادات ابراهیمی با اشاره به فعالیت های جدیدی که در این معاونت درحال انجام است افزود: ساماندهی واحدهای فرآوری و بسته بندی سبزی و ساماندهی واحدهای تولید مقوا را به منظور کاهش آلودگی میکروبی در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم با این اقدامات محصولات سلامت محور به دست مردم برسد.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه، با تاکید بر توسعه خدمات آزمایشگاهی گفت: این معاونت مجهز به آزمایشگاه های پیشرفته ای است که از این ظرفیت برای راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی کنترل داروها می توان استفاده کرد. این آزمایشگاه برای نخستین بار است که در سطح معاونت های غذا و داروی کشور ایجاد می شود.
دکتر سادات ابراهیمی از راه اندازی روش های اندازه گیری مایکوتوکسین ها (متابولیت های ثانویه و سمی قارچ های با وزن مولکولی کم که اثرات منفی بر سلامت انسان و حیوان دارند) و راه اندازی روش های آنالیزداروهای پیتیدی پروتئینی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 60 نوع پیتیدی به عنوان دارو توسط شرکت های معتبر دارویی تولید و در سطح جهانی عرضه شده است. عمدتا این پتیدها در درمان بیماری های متابولیک (دیابت و چاقی)، انکولوژیک، مشکلات عصبی و روانی و... استفاده می شود و از این رو راه اندازی این آزمایشگاه به منظور بررسی این داروها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه، با اشاره به توسعه بخش مراقبت های دارویی بیمارستان ها گفت: تدوین کتابچه داروهای بالقوه پرخطر در ایران و ارتقا ایمنی کار با آنها و همچنین تدوین دستورالعمل داروخانه های بستری برای نخستین بار،  از جمله فعالیت هایی است که در این حوزه انجام می شود.
دکتر سادات ابراهیمی در پایان سخنان خود حمایت های رئیس دانشگاه در پیشبرد برنامه های این معاونت را خواستار شد و پیشنهادهایی را به منظور بهبود عملکرد این حوزه ارایه داد.

پیش از دستور

جت‌الاسلام‌والمسلمین میرمجید سیدقریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه،به مناسبت روز پزشک روایتی از پیام اکرم (ص) را بیان کرد و گفت: نام طبیب ویژه خداست و نام طبیبی که بر  پزشکان، گذاشته شده یکی از نام های خداوند است و پزشک باید وظیفه خود را در درمان بیماران به درستی انجام دهد. 

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *